AddSecure rondt overname Clifford Group af

AddSecure, heeft vandaag de afronding afgesloten van de eerder aangekondigde overname van Clifford Group, een toonaangevend telematicabedrijf met meerdere merken in de Benelux. De overname geeft AddSecure toegang tot geavanceerde Mobile Security en Connected Mobility oplossingen.

“Deze overname is een belangrijke stap in onze Europese groeistrategie, omdat we ervoor willen zorgen dat AddSecure goed gepositioneerd is in belangrijke IoT-branches en ons concurrentievoordeel willen behouden”, zegt Stefan Albertsson, CEO van AddSecure.

Clifford Group wordt onderdeel van AddSecure en zal een nieuwe business unit oprichten, Smart Mobility genaamd, die telematica- en zakelijke softwareoplossingen levert binnen de segmenten Mobile Security  en Connected Mobility.

Clifford Group opereert onder de geïntegreerde merknamen Clifford, Faringwell en Traxgo. Clifford en Faringwell zijn exclusieve leveranciers van preventieve en reactieve voertuigbeveiligingsoplossingen (Mobile Security) en Traxgo levert Fleetmanagement oplossingen (Connected Mobility)  dat efficiency en optimalisatie van wagenparkbeheer garandeert en verbetert en bijdraagt ​​aan een veiligere rijomgeving.

De afronding van de overname van Clifford Group door AddSecure is een belangrijke mijlpaal voor het bedrijf in zijn ambitie om zichzelf te positioneren als Europese leider op het gebied van veilige IoT-connectiviteit en end-to-end-oplossingen.

GP Bullhound trad op als exclusief financieel adviseur van Clifford Group bij de overname door AddSecure.

Meer informatie is te vinden in het persbericht van AddSecure van 4 september 2023 met de aankondiging van de overname.