AddSecure lanceert RoadView Plus, een innovatieve AI-oplossing om vermoeidheid bij chauffeurs te detecteren.

Verbeterde verkeersveiligheid en het voorkomen van ongevallen zijn slechts enkele van de voordelen van de nieuwe en innovatieve oplossing van AddSecure om vermoeidheid bij bestuurders te detecteren.

AddSecure, een toonaangevende leverancier van veilige IoT-connectiviteit en end-to-end-oplossingen, heeft de lancering aangekondigd van een geavanceerde AI-aangedreven videotelematica-oplossing die is ontworpen om vermoeidheid van de bestuurder te detecteren op basis van DMS (Driver Monitoring System) en ADAS (Advanced Driver Assistance System) technologie. De oplossing, RoadView Plus genaamd, is de meest nauwkeurige oplossing op de markt om vermoeidheid bij chauffeurs te detecteren. Het belooft een revolutie teweeg te brengen op verkeersveiligheid door wagenparkbeheerders te helpen bij het monitoren van het rijgedrag en het voorkomen van ongevallen die worden veroorzaakt door vermoeidheid van de bestuurder.

RoadView Plus maakt gebruik van een combinatie van DMS- en ADAS-technologie om het gedrag van de bestuurder te controleren en tekenen van vermoeidheid en afleiding te detecteren. Het systeem maakt gebruik van geavanceerde algoritmes om de gegevens van de bestuurder te analyseren en vermoeidheidspatronen te detecteren, zoals gapen, knikken en het hoofd laten zakken. Het systeem waarschuwt bestuurders ook in realtime dat ze een pauze moeten nemen of moeten rusten om ongevallen door slaperig rijden te voorkomen.

Het systeem is een belangrijke doorbraak op het gebied van verkeersveiligheid, aangezien vermoeidheid bij chauffeurs wereldwijd een belangrijke oorzaak is van verkeersongevallen (20-30% van de verkeersdoden). Bovendien helpt de oplossing wagenparkbeheerders om te voldoen aan de regelgeving die hen verplicht om het gedrag van bestuurders te controleren en de juiste actie te ondernemen om ongevallen te voorkomen.

Ulrika Allén, VP Product & Technology Smart Transport, AddSecure zei over de lancering: “We zijn verheugd om de lancering van RoadView Plus aan te kondigen, onze innovatieve AI-aangedreven videotelematica-oplossing. Deze geavanceerde technologie, met de meest nauwkeurige detectie van vermoeidheid bij chauffeurs op de markt, zal wagenparkbeheerders helpen ervoor te zorgen dat hun chauffeurs veilig onderweg zijn. We zijn ervan overtuigd dat ons nieuwste aanbod een revolutie teweeg zal brengen in de verkeersveiligheid en ongevallen veroorzaakt door slaperig rijden zal helpen voorkomen.”

RoadView Plus bevat een naar voren gerichte camera voor externe registratie, een IR-scanner die wordt gebruikt om vermoeidheid of afleiding van de bestuurder te detecteren en een klein intern display dat waarschuwingen in de cabine weergeeft en activeert. Het systeem biedt ook een cloud-gebaseerd platform waarmee wagenparkbeheerders het gedrag van de bestuurder kunnen volgen en in realtime waarschuwingen kunnen ontvangen. In het geval van een incident wordt de bedrijfsmanager of operator via een waarschuwing op de hoogte gebracht van de gebeurtenis. De opgeslagen video en gegevens kunnen worden gebruikt om een beoordelingstabel van de bestuurder te maken en om een evaluatie na het incident of een gepersonaliseerde training te geven. Het systeem kan worden aangepast aan de specifieke behoeften van wagenparkbeheerders en zal worden geïntegreerd met andere oplossingen voor wagenparkbeheer van AddSecure, waardoor een “one-stop-shop” voor wagenpark- en transportbeheer ontstaat. Het nieuwste aanbod van het bedrijf is een bewijs van de toewijding aan innovatie en de missie om een veiligere, slimmere en meer verbonden wereld te creëren.